Okruhy otázek ke zkoušce z předmětu Psychologie osobnosti ...
postupný vývoj od impulzivity k racionalitě, stává se postupně myslící bytostí – regulace svého chování v rámci daného kulturního prostředí. nástrojem – je vývoj řečových schopností (řeč) – nástroj komunikace, řečové schopnosti mají funkci sdělovací,Adolescent myslí rychleji, spolehlivěji, zkušeněji než pubescent, ale žádné zásadně nové myšlenkové operace si už nemůže osvojit, protože neexistují. Adolescent je na tom špatně s časem, protože ho velice potřebuje na popovídání s kamarády a přáteli.
Dětské lásky –
Lásky, milostná zklamání, rozklepaná kolena, psaníčka, polibky a žárlivost vůbec nepatří jenom do světa dospělých. Jsou součástí i dětského světa. A ačkoli dospělí někdy dětské lásky zlehčují a shovívavě se nad nimi usmívají, pro děti nejsou o nic méKurz: Vývojová psychologie
charakterizovat vývoj poznávacích procesů se zaměřením na vnímání, pozornost, paměť, vysvětlit, jaké sociální vztahy vytváří dítě ve škole, popsat vývoj vůle žáka. Čas potřebný na studium: K nastudování následující části by vám měla stačit asi 1 hodi1
- psychický vývoj lidského jedince je determinovaný komplexem podmínek. 1) vnitřní podmínky vývoje ... skupinová identita často překračuje identitu osobní ... první sexuální zkušenost je významným mezníkem v životě adolescenta - adolescence je někdyPsychologie a její předmět, PSY - Psychologie - -
odologie– zabývá se metodami používanými v psychologii (např. pozorování, rozhovor atd.) dějiny psychologie – zabývají se historií oboru, zároveň i různými teoriemi, které se v průběhu jejího vývoje objevilyČlánky a videa |
Web je pro lidi, kteří vědí, že se stále mají co učit. Psychologové a psychoterapeuti sdílejí se čtenáři své odborné znalosti i osobní zkušenosti formou srozumitelných článků a poutavých videoseminářů.Vývojová psychologie
Období mezi 3. a 6. měsícem je fází rozvoje „jaderného Já“ (primární uvědomování vlastní bytosti); a mezi 6.-12. měsícem je dětská identita ve fázi „subjektivního Já“ (tj. uvědomování sebe jako samostatného subjektu). Nejde o náhlé, ale postupné uvědpsychický vývoj, socializace, identita, náhradní rodina, běžná rodina, biologičtí rodiče, pěstouni, náhradní rodinná péče Kontakt dítěte v pěstounské péči s biologickou rodinou Klára Hvězdová Kontakt dítěte v pěstounské péči s vězněným rodičem–kritér
Civilizační vývoj, zejména emancipační trendy v posledních stoletích, maskují naši biologickou podstatu. Rodina nemůže existovat bez rozdílnosti muže a ženy. ... Psychický stav žen je významně horší před interrupcí než po ní, bez ohledu na jiné působ